Matyáš si zapsal:
„Téma bylo zahrada. Malovali jsme, vyznačovali, poslouchali zvuky přírody. Také jsme museli zpaměti odříkat pár slov o našem projektu. Vyráběli jsme velkou mapu školní zahrady – bylo to těžké! Byli jsme také na zahradě. A to hlavní je, že jsme hlasovali o tom, co bychom chtěli mít na zahradě.“
K tomu doplnili Jan P., Adam K. a Adam G.:
„Hlasoval celý 1. stupeň. 1. otázka byla: Líbí se ti školní zahrada?, 2. otázka byla: Chodíš často na školní zahradu?, 3. otázka byla: Co Ti na školní zahradě chybí?“
To doplňují Jan Š. a David D.:
„I my, žáci 5. třídy, jsme hlasovali v anketě. Všechny hlasy jsme sečetli a vyhodnotili.“
Jan P., Adam K. a Adam G. pokračují:
„Zmapovali jsme místa na zahradě, kam chodíme nejčastěji a modře označili na své mapě. Nebezpečná místa byla vyznačena červeně a srdíčko jsme dali na oblíbená místa zahrady. Stihly jsme ještě zaznamenat zvuky zahrady. Druhý den jsme o tom všem přednášely v tělocvičně.“
Adéla, Nella L. a Marie k jiné části projektu napsaly:
„Pak jsme se rozdělili na skupiny holky a kluci. Holky daly dohromady záznamy o zvucích, které jsme poslouchali venku. A kluci dělali velkou mapu školní zahrady. Poté dívky, co měly hotovo, pomohly klukům.
Paní učitelka nám pomohla sestavit scénář prezentace. Rozdělili jsme si věty a zkoušeli si, jak jdeme za sebou.
Druhý den jsme se sešli v 8.55 v tělocvičně, kde byla 1., 2., 3., 4. třída a my páťáci. Prezentovali jsme, co jsme se naučili a co jsme vyrobily.
Jakub shrnul:
„Mám pocit, že jsme se neučili. Bylo to celé takové pohodové.“