V úvodu jsme si řekli, jaké smysly máme, k čemu je potřebujeme a hlavně, jak si je musíme chránit. Co by se mohlo stát, když na ně nebudeme dávat pozor? Na to nás upozornila pěkná básnička.
Jako první jsme si vyzkoušeli sluch. Poslepu jsme museli určit, odkud pochází zvuk a co ho dělá. Prohlédli jsme si model vnitřního ucha.
Dalším smyslem byla chuť. Sladká byla příjemná, slaná už méně a kyselá nám vytvořila zajímavé obličeje.
Hmatem jsme zkoušeli poslepu rozeznat ovoce a zeleninu. Jablko a mrkev poznali skoro všichni, cibuli pouze dvě děti. Zkoušeli jsme vymyslet, co všechno se dá hmatem rozeznat, že to nemusí být jenom studené a teplé či měkké a tvrdé. Hmatové pexeso je také pořádný oříšek.
Čich nás také pěkně potrápil. Rozeznávání vůní a určování, odkud pocházejí, bylo těžké i na nás dospělé.
Při zrakové zkoušce jsme přiřazovali jednotlivé obrázky ke smyslům. Děti bavilo vymýšlet, co všechno rádi vidíme.
Na rozloučenou jsme si zazpívali.
Děkujeme za příjemně strávené dopoledne.