Jde o jednoduchý publicistický útvar, který musí obsahovat informace o tom, co proběhlo, kdy a na jakém místě. Je také spojena s hodnocením dané události. Tohle všechno už šesťáci vědí.
Jestli zvládnou napsat zprávu o konkrétní události, si ověřili po projektovém vyučování. Přináším dvě nejpovedenější práce z ročníku, první je od V. Cupala a druhá od J. Hrabalové.
Za 6. třídu Mgr. Jana Převrátilová
Jak to bylo za 2. světové války
2. dubna si celý druhý stupeň připomněl 2. světovou válku u příležitosti letošního 80. výročí jejího ukončení.
Nejprve nás rozdělili do osmi skupin a pak už to šlo rychle. Všechny skupinky postupně navštívily osm stanovišť na témata průmysl, móda a kultura, holocaust, slavné osobnosti, bitvy, náhražkové suroviny a další. Vyzkoušeli jsme si třeba výrobu mléka z ovsa nebo žita, výrobu kávy z kořene pampelišky nebo slupek od brambor, nebo třeba šifrování zpráv.
Líbilo se mi jak téma, tak zpracování a velmi mě to bavilo. Myslím, že dobrou práci odvedli jak učitelé, tak žáci.
Projektové vyučování - 2. světová válka
2 .- 3.4. se u nás ve škole konalo projektové vyučování na téma 2. světová válka. Museli jsme se rozdělit do několika skupinek a chodili jsme do tříd, kde na nás čekali učitelé a různé úkoly. Museli jsme spolupracovat, komunikovat mezi sebou a přemýšlet.
Když jsme měli hotové své téma, museli jsme ho odprezentovat, abychom mohli dostat od učitelů pochvalu.
Projekt byl skvělý, myslím si, že si ho užili všichni. Připomněli jsme si, jaké to v té době bylo a jak se žilo. Projektové dny jsou super, hlavně když máme nové téma.