Projektový den ve 2. třídě: Zelenina a semínka
Jak jsme pracovali?
Den začal čtením příběhu „Jak semínko našlo cestu k růstu“, který nám pomohl pochopit proces klíčení a růstu rostlin. Poté jsme diskutovali o významu pěstování a žáci napsali krátké slohové cvičení na téma „Proč je důležité pěstovat rostliny?“.
V matematice jsme počítali, kolik semínek bude potřeba pro zasazení do květináčů. Žáci si procvičili násobení a logické myšlení. Prvouka přinesla praktické pozorování různých semínek pod lupou, kde jsme objevovali jejich tvary, barvy a velikosti. Nejvíce nás bavilo zasazení semínek papriky a cukety do malého skleníčku, kde budeme sledovat jejich růst.
Ve výtvarné výchově jsme vytvořili plakát zobrazující různé druhy zeleniny. Barevné obrázky ukázaly nejen pestrost zeleniny, ale také jejich rozdělení podle toho, kde rostou – nad zemí či pod ní.
Dále paní učitelka připravila hru: poznej zeleninu. Po slepu jsme ochutnávali různé druhy zeleniny a snažili se je přiřadit k obrázku.
Závěrečná prezentace a dramatizace
Na konci projektového dne žáci představili své plakáty a mini pařeniště s čerstvě zasazenými semínky. Sdíleli, co se během dne naučili, co je nejvíce zaujalo a co si zapamatovali. Celý den jsme završili krátkou dramatizací příběhu o semínku, které hledalo místo k růstu.
Projektový den byl plný poznání, zábavy a týmové práce. Už se těšíme na další příležitosti, kdy budeme společně objevovat svět kolem nás! ????????
Ertlová Michaela